Нещодавно довелося стати свідком, як в одній з установ чоловіку повернули назад десять гривень, сказавши, що купюра не “просвічується”. Платник, звісно, зніяковів, але замінив іншою купюрою платню й стривожено залишив приміщення установи. Такі випадки не так часто трапляються, але якщо опинитися у аналогічній ситуації, то можна пережити дуже й дуже тривожні не те, що хвилини, а й місяці. Річ у тім, що в подібній ситуації передбачена вельми неприємна процедура. Що ж очікує людину, яка навіть не зі своєї вини подала для розрахунку “неконденційну” купюру? Розповів керуючий філією райвідділення “Ощадбанку” Б.Денега (на фото).
- Якщо б така ситуація сталася в будь-якому з наших підрозділів, – пояснює пан Богдан, – то такий випадок так просто не минув. У нас є Інструкція, за якою повинен діяти кожен з персоналу ощадкаси. Згідно з нею підозріла купюра вилучається і не може бути повернутою людині, яка нею хотіла розразуватися тощо.
Якщо помічена сумнівна купюра, то людині пропонується написати заяву про дослідження банкноти, на підставі якої складається відповідна довідка у трьох екземплярах: банку, клієнту і інстанції, що перевірятиме дійсність банкноти. Це, як правило, вищий структурний підрозділ.
Перевірка банкноти триває протяга п’яти днів. У складних випадках дослідження проводяться до місяця часу. Якщо виявиться, що банкнота таки фальшива, складається акт й інформуються правоохоронні органи. До речі, негайне інформування будь-якою ощадкасою правоохоронців передбачене й у випадку, коли підозрілих купюр виявилося більше однієї. До слова, у нас таких випадків ще не було.
Андрій ПОЛЕВИЧ.