Як вже анонсувалося, перед початком опалювального сезону на Авіаційній редакція часопису «ТЕРЕНИ+» зустрілася з міським головою Городка М.Савкою, аби з перших уст почути його баченням розвитку цього мікрорайону у найближчій перспективі. Найперше редакцію цікавило питання початку опалювального сезону. Головно через поетапний перехід тутешніх жителів на індивідуальні системи опалення, який не завжди проходить так безхмарно. Про що свідчить й доповідна записка газової служби району (дивись – в кінці після інтерв’ю). Хотілося почути думку мера про тривалість перехідного періоду. Тобто коли закриють котельню. Не оминули й питання транспортного сполучення мікрорайону із Городком тощо. Отож, розмову почали з теплої теми.
- Чи готові комунальні служби міста до початку опалювального сезону?
- Загалом, так, – зазначив пан Микола. – Стосовно Авіаційної можу сказати, що цього року опалення в мікрорайоні буде ще комбінованим. Тобто працюватиме котельня, на якій підготовчі роботи практично завершені. Відтак з 15 жовтня, якщо погодні умови погіршаться, розпочнемо опалювальний сезон. Водночас, максимально просимо людей прискорити роботи з встановлення індивідуального опалення в своїх квартирах. А от що стосується зовнішніх робіт, то ми думаємо, що також з ними справимося. Мається на увазі заміна газовиками, де треба, підвідних газогонів на більші діаметром. З цією метою буде оголошений і проведений тендер, після якого визначатимемося із виконавцем робіт.
- На даний час, наскільки мені відомо, багато мешканців Авіаційної встановлюють котли, користуючись послугами неліцензованих майстрів. Тобто ніхто не має гарантії, що роботи виконані безпечно…
- Мешканцям Авіаційної, котрі вирішили перейти на автономне опалення житла, рекомендовано звертатися до ліцензованих організацій. А от якого підрядника вибере власник чи наймач квартири – це його справа і його відповідальність. Ми, чи управління будинками № 2, можемо дати перелік ліцензованих підприємств, що займається цим видом діяльності… Але це все відносно, адже враховується насамперед витрати…
- Але ж не завжди можна покладатися на рішення сусіда, особливо, коли живеш в одному багатоповерховому панельному будинку. Торік багато з тих, хто переходив на індивідуальне опалення, не встигали до холодів. Робилося все поспіхом… Дехто взагалі сидів в холодній квартирі.
- Кожен мешканець квартири, наймаючи підрядника, платить гроші. То чи буде він платити за неякісну роботу?! Ті, хто не встиг, не повинні були від’єднуватися від мережі центрального опалення, адже котельня працювала. Крім цього, якщо людина від’єдналася від центрального опалення, то правильність від’єднання перевіряє комісія. В тому числі газове управління, яке має виключне право, адже це єдиний орган, що приймає роботу з переобладнання системи опалення квартири. Власне працівники цієї служби здійснюють перевірку, проводять опломбування лічильників. Тобто людина за то платить гроші, за врізку, бо ще й стояки роблять. А от сам майстер робить тільки у середині – від котла розводку по квартирі. А все інше: встановлення газового котла, приладу обліку, його опломбування – це газова служба. Лічильник не поставлять, якщо технічний стан не відповідатиме нормам. Газове господарство – єдиний орган, що забезпечує контроль, якість і приймання.
- Тобто вони прийняли і взяли на себе відповідальність?
- Однозначно! Я знаю точно, газовики (не залежно хто робив) не дозволять експлуатацію, якщо роботи зроблені невідповідно. Тому що це в інтересах всіх: і того, що приймав, і газового управління, і всієї системи, яка функціонує, бо це є безпека людей тощо… Я ж не винуватий, якщо, скажімо, там в сусіда щось сталося, чи газ потрапив до інших помешкань, і люди отруїлися, чи ще щось.
Так, погоджуюся – це є багатоквартирні будинки. То є складно. Ми аналогічні роботи проводили по Городку, по всіх мікрорайонах. Знаю, як то непросто. Тим більше, коли є міграція, рух, коли одні квартири закриті, бо в них не проживають, інші не впускають, ще хтось свариться, бо має претензії. Тим не менше всі ці питання в площині вирішення, узгодження, погодження, домовленостей. Я так вважаю.
- Скільки ще працюватиме котельня?
- Хочу повідомити, що на наступний опалювальний сезон 2012-2013 років котельня вже працювати не буде. Тобто за рік часу ми повинні усі бюджетні установи перевести на свої автономні системи. Або ж… якщо будуть користуватися котельнею, то це буде дуже дорого. Бо практично 70 відсотків населення Авіаційної або в стадії завершення, або на етапі проведення робіт. З 1200 квартир – 700 вже можна вважати є…
- Це остаточне рішення?
- Щодо населення однозначно… Хіба там залишиться одна квартира… Але тоді тариф буде зовсім інший. Його нереально буде платити. Мало того, ми вже зараз маємо проблему оплати за газ відповідно й тепло. На сьогодні населення має заборгованість перед будинкоуправлінням 600 тис. гривень. Цей борг тягнеться ще з попереднього зимового періоду…
- Там 300 тисяч тягнеться ще й з попередніх років…
- Я вже не кажу, що залишається борг у 300 тис. за ремонт теплотраси, за вентиляції, комини, інші ті роботи. А майже 400 тисяч управління будинками має борг виключно за спожитий газ. Що також буде створювати проблеми під час початку опалювального сезону. Тому населення зобов’язане якнайшвидше розрахуватися за минулорічні борги та поточні платежі.
- Плануєте якісь заходи до боржників?
- Заходи можуть бути найжорсткіші. До повного відключення від газопостачання квартири навіть газової плитки. Є боржники, які мають по 8,10, 12 тисяч. Це ж є великі суми… Зрозуміло, що в тих людей були якісь проблеми, але вони повинні погашати борг чи розтермінувати його. Зараз, чуємо, питання ставиться гостро по взаєморозрахунках на міждержавному рівні. Ускладнюються відносини й між постачальниками та споживачами в середині України. В нас вільних грошей в бюджеті міста немає, щоб перекривати борги. Тому боржники повинні розуміти, що далі буде тільки складніше… От маємо приклад з водопостачанням. Не заплатив на перше число – одразу воду перекривають. Аналогічно і з електропостачанням. Так само буде і з газопостачанням.
- До речі, про електрику. Чому не розглядалися варіанти переведення системи індивідуального опалення на електрику? Хтось рахував, що дешевше, безпечніше?
- Не буде дешевшим електроопалення. Чому? Бо є дорожчим та складнішим. Так, є технології, є системи ніби практичні й вигідні. Але… Чому не розглядалося? Треба робити проект. На мою думку, газ є надійніший… Це питання відносне. Кожен мешканець Авіаційної має право вибору. Але, якщо порахувати заміни всіх електромереж, потужностей… Ви кажете – безпечніше. Але безпека це й аварії електромереж, котрі горять і по три дні немає світла. Звичайно ми зробили резервний кабель від лінії до трансформатора і електропостачання стало стабільнішим. Думаю, цього року інший кабель протяжністю 400 м теж завершимо. Є проект і буде згодом ще один резервний.
До того ж на Авіаційній постійно прориває водогін. Тому водоканалу поставлено завдання прокласти нові труби протяжністю 700 м. Ми вже там почали… і там вже ніхто рити землю не буде. Плануємо й інші ділянки ремонтувати капітально. Так само з наступного року хочемо провести заміну аварійних щитових в під’їздах…
- Миколо Володимировичу, ви згадали водоканал. Принагідно проясніть ситуації із частковою затримкою виплати зарплатні його працівникам.
- Оплата праці працівників – це виключний обов’язок керівництва підприємства: директора, бухгалтера, економіста. Треба рахувати витрати, шукати втрати води, дивитися, на чому зекономити, щоб платити зарплату, податки та розраховуватися за воду. Бюджет не може давати гроші на зарплату. Отож, є виконуючий обов’язки директора водоканалу, пан Кушнір. На жаль, особливих зрушень немає, не дотримуються й заходи з економії, які мали б бути. Тому будемо радитися з ними, що робити. Адже дали підтримку водоканалу майже на 250 тисяч гривень, а результатів не бачимо.
- Пане голово, серед мешканців мікрорайону ходять чутки про здороження проїзду маршруткою «Городок-Авіаційна». Ніби вже й тариф новий є – дві гривні.
- Дві гривні – це максимальний перспективний розрахунок перевізника. Та перед тим, як це станеться, повинна відбутися передбачена процедура. Насамперед, громадські слухання. Ми маємо знати думку людей з цього приводу. Крім цього, наскільки обґрунтовані пропозиції перевізника, повинні дати висновки спеціалісти міської ради. І лише після всіх цих процедур, можна буде говорити про вартість проїзду 161-ою маршруткою. Хочу зауважити, що здороження якщо і відбуватиметься, то поступово і протягом якогось періоду. Можу сказати, що до нового року проїзд не коштуватиме одразу дві гривні. Все вирішиться на виконкомі, який розглядатиме це питання десь в середині жовтня. Точніше після завершення згаданих процедур.
- А я чув, що вже з 1 листопада може піднятися вартість проїзду.
- Це пропозиція перевізника. Його теж можна зрозуміти, адже чотири роки не змінювалася вартість. Водночас, є розуміння людей і того, що теперішні ані пенсії, ані зарплати не доганяють цін загалом. Ситуація непроста. Та ми будемо робити все, щоб мешканці Авіаційної якнайменше відчули здорожчання і були забезпечені належним доїздом до райцентру.
- Є нарікання мешканців Авіаційної, що 161-а маршрутка не дотримується графіку руху, водії не видають квитки, існує негласне обмеження щодо кількості проїзду пасажирів, які мають пільги (1 пільговик на рейс); у неділю через зменшення машин на маршруті доводиться чекати по 40 хвилин… Чи доходять до вас такі нарікання і як плануєте їх вирішити?
- На моє переконання, після здороження обов’язково має піднятися якість і комфорт пасажирів. Це – головне! Про недопрацювання перевізника ми знаємо і вимагатимемо усунення недоліків.
- Тобто буде дотримуватися графік, з’являться квитки, пільговики обслуговуватимуться, згідно чинного законодавства.?
- Стосовно пільг. Наша позиція однозначна і зрозуміла. Ми є відповідальні за людей. Наша функція максимально сприяти городківчанам у всіх сферах в межах своїх повноважень. Якщо вони визначені законодавством, якщо перевезення їх компенсується перевізнику, то ніхто не має права їх не виконувати.
- Міська рада компенсує?
- Ми не компенсуємо, оскільки не маємо таких коштів, не маємо навіть таких призначень. Максимум, що можемо – це попросити перевізника на Свято міста чи День незалежності зробити безкоштовний проїзд. Ми таке практикували цьогоріч, коли відзначали чергову роковину Городка. Це була наша ініціатива. Але говорити про компенсацію за проїзд усіх пільговиків, ми не можемо. Тобто перевізник має добиватися повернення в тих органах, які це мають робити. А міський бюджет чи то районний, наскільки мені відомо, таких компенсацій не здійснює. А якщо це передбачено з обласного бюджету, то туди й потрібно звертатися.
Зрештою, ми також готові обговорювати це питання з перевізником, адже чуємо, що пільги деяким категоріям пропонують зняти. Тобто якщо йому по якійсь категорії пільговиків і якийсь бюджет (ну, точно не місто), не компенсують, то ми допомагатимемо перевізнику відстоювати належне, аби він не зазнавав збитків, а пасажири не нарікали.
Водночас, вимагатимемо від перевізника оприлюднення чіткого графіку руху маршруток, з яким пасажири будь-коли зможуть ознайомитися на кінцевих зупинках. Тобто це будуть стійкі до погодних умов носії інформації, доступні для огляду і зрозумілі пасажирам. До слова, за нашим моніторингом, який ведемо тривалий час, рівень перевезень на цьому маршруті з кожним днем покращується. Робитимемо все, щоб так і було.
Розмову вів Олександр АНДРУЩИШИН.
Додаток
Голові Городоцької
Райдержадміністрації
п. Візняку Ю.Я.
Філія „ Городоцьке УЕГГ” ПАТ „ Львівгаз ” повідомляє про те, що незважаючи на неодноразові звернення (лист № 791 від 16.11.2010р., та № 373 від 1.04.2011р.) по житловому масиву вул. Авіаційна м. Городок, надалі проводяться роботи по самовільній газифікації котлів індивідуального опалення в квартирах житлових будинків № 107, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118.
Станом на 01.09.2011р. встановлено та підключено до газової мережі 116 шт. котлів індивідуального опалення, а саме: в житлових будинках № 107 – 6шт., № 111 – 26шт., № 112 – 13шт., № 113 – 24шт., № 114 – 7шт., № 115 – 8шт., № 116 – 10шт., № 117 – 12шт., № 118 -10шт.
Також повідомляємо, що згідно розроблених проектів необхідно провести реконструкцію зовнішніх газопроводів, газопроводів-вводів та підземних газопроводів, без якої стабільне постачання газу неможливе та приведе до перебоїв в газопостачанні житлових будинків.
Роботи по газифікації котлів центрального опалення в квартирах проводяться не ліцензованими організаціями, з дозволу КП УБ № 2, які самовільно без повідомлення філії „ Городоцьке УЕГГ” втручаються у внутрішньо будинкову мережу для врізання опусків до котлів, що може привести до витоків газу в квартирах та нещасних випадків.
Комісією Держадміністрації згідно актів перевірки від 06.10.2010 року було встановлено перелік робіт що необхідно було виконати по ремонту оголовків димовентиляційних каналів до осінньо-зимового періоду 2010-2011 років.
Станом на 01.09.2011 року роботи по ремонту оголовків виконані не в повному об’ємі: (листи філії «Городоцьке УЕГГ» №953 від 21.11.2010р., № 54 від 17.01.2011р., № 629 від 26.05.2011 р.) :
1. Не відремонтовані, розвалені, оголовки димоході, не відновлені вентиляційні шахти у житлових будинках: № 20, № 53, № 55, № 56, № 57.
2. Не домуровані оголовки димоходів вище гребня даху на 50 см., у житлових будинках: № 23, № 24, №28, № 29, №30, №31, № 32, № 33, № 40, № 41, № 93, № 94, № 96, № 88.
3. Не виведені вище гребня даху на 50 см, приставні вентиляційні канали у житлових будинках: № 107, № 111, № 112, № 113, № 114, № 115, № 116, № 117, № 118, № 119, № 120, № 121.
4. Не надані «Акти на перевірку та очистку димовентиляційних каналів» по вище вказаних будинках та по житловому будинку № 58, де проведено ремонт оголовків димоходів.
З метою забезпечення безаварійного та безперебійного постачання газу філія „ Городоцьке УЕГГ” з 12.09.2011р. приступає до відключення від газопостачання вищенаведені житлові будинки.
Філія „Городоцьке УЕГГ” просить прийняти необхідні міри для проведення робіт по ремонту оголовків димоходів, надання «Актів на перевірку та очистку димовентиляційних каналів», припинення проведення самовільної газифікації та виконання робіт по влаштуванні індивідуального опалення вул. Авіаційної, згідно виданих технічних умов, розроблених проектів та вимог ДБН В.2.5-20-2001 та „Правил безпеки систем газопостачання України”.
Начальник філії “Городоцьке УЕГГ” Кликоцький І.Є.